donderdag 28 april 2011

Traveling is my drug..

Daar zit je dan, op je eigen balkon in Kuta, Bali. Biertje naast me op tafel, muziekje aan, net een massage gehad (zonder happy ending!).. Genieten. De laatste weken van de meer dan 8 maanden durende trip zit ik hier op dit wonderbaarlijke eiland.

Gister ben ik hier aangekomen om vervolgens direct de kroeg op te zoeken. Gezellig wel, en het kost hier allemaal geen drol. Bintang bier is goed weg te tikken en ik had vandaag dus ook een prima uitslaap dag tot een uur of half 2. Al werd ik wel om half 1 wakker gebeld dat ik een uur terug uit moest checken dus direct maar gemeld dat ik een extra nacht bleef.

Afijn, verder nog weinig van het eiland gezien, dat gaat de komende dagen gebeuren als ik mijn leven ga wagen door op een scooter het verkeer te trotseren. Levensgevaarlijk, links en rechts inhalen, tegen het verkeer inrijden, ik heb er zin in.

Maar laten we even terug kijken, naar Nieuw Zeeland, wat nog steeds niet te beschrijven valt. Het is een gigantisch indrukwekkend land. En dat is het overal, elke 5 minuten is het landschap weer anders. Feesten in Queenstown is geweldig, maar ook Wellington en Auckland zijn lang niet gek. Uiteindelijk ook langer gebleven om dat het bier daar goedkoper is. Je moet toch wat.

Daarna Melbourne weer even bezocht voor 2 nachten, gratis in mijn oude shared house, om wat bekenden te zien om daarna naar Hong Kong te vliegen. En Hong Kong is ook gaaf. Al is het wel gigantisch druk zo na Nieuw Zeeland. Maar indrukwekkend. Tijdje rond gewandeld daar, paar biertjes gedaan, uitstekend gegeten bij een wereldwijd bekend restaurant en een gave laser/licht show gezien op Hong Kong eiland.

Daarna weer prima in de watten gelegd door de dames van Catay Pacific en veilig op Bali aangekomen. Waar part 3 van dit avontuur plaatsvindt. De kers op de taart, even helemaal relaxen na 8 maanden zware vakantie. Dat heb ik wel even nodig voordat het echte leven weer begint in Nederland.

Afijn, ik heb eigenlijk geen reet te melden dus. En ik upload ook geen nieuwe foto's want dat gaat me veel te traag. Dus wie weet praat ik je bij als ik weer thuis ben. Het pils staat koud (toch moeders?).

1 opmerking:

  1. Gaat lukken hoor beer! Geniet nog maar ff daar. Ik zorg wel dat ze koud worden die gele rakkers!liefs

    BeantwoordenVerwijderen