donderdag 28 oktober 2010

Amazing Fraser Island, Be Cool in 1770 and Awesome Whit Sundays..



Frazer Island, daar moet je geweest zijn. Iedereen die in Oz geweest is verteld het je en het is waar. Fraser is fantastisch. Mocht ik de loterij ooit een keer gaan winnen, wat me zeer waarschijnlijk lijkt, dan koop ik dat hele eiland. En wellicht nodig ik jullie allemaal uit om een keertje op bezoek te komen.

'It's the biggest Sand Island in the world, of course you'll gonna get sand in places you didn't even know you had'. Luke the guide (awesome guy!) wilde het ons al snel duidelijk maken. Er is veel zand, erg veel zand. En het komt inderdaad terecht op plaatsen waar je het niet verwacht. Al weet ik nog steeds niet in welke plek het zit waarvan ik het bestaan niet weet. Ik ken mn lichaam toch wel vrij aardig na dik 22 jaar.

We gingen met 3 4W drives naar het eiland toe. Prima groep hadden we wederom met naast Wim en ik twee Engelse gasten, een gozer uit Wales, een chick uit Duitsland en een uit Estland. Allereerst reden we naar Lake McKenzie.. Schitterend. Zie de foto's uiteraard of boek een ticket naar Australia! Enorm relaxed strand, kristalhelder water, koud biertje. Prima voor elkaar dus.

Luke zag ons een frisbee hanteren en bracht zelf ook wat mee. Namelijk een boomerang. Een boomerang is eigenlijk een Loser Frisbee, je hebt er geen vrienden voor nodig namelijk. Luke bracht ons ook naar een secret beach een stukje van het normale strand af. Een amazing place, zo wist hij ons te vertellen. Daar aangekomen bleek er een of andere gay fotoshoot te zijn. De ene gozer met zijn blote reet boven water en de ander wilde het maar wat graag op de foto zetten. Ik werd de eerste nacht schreeuwend wakker uit een zeer beangstigende droom, het duurde even voordat dit beeld van mijn netvlies verdwenen was.

Vervolgens het kamp opgezet, slapen in een tentje in je slaapzak, geen matjes, luchtbedden of andere verzachtende omstandigheden. Gewoon met je reet op het zand dus. Of tewel je komt terug als een gebroken man. Maar het is het waard.

Volgende dag naar Hangover creek, even opfrissen van de 80 biertjes die avond daar voor. Daarna naar de champagne pools, ook wel lachen vooral de kleinere die door de zon tot zeer aangename temperaturen opgewarmd waren. De zon deed prima zijn best overigens de hele trip. Liet ik jullie vorige week nog weten dat onze auto bijna in een boot veranderd moest worden, nu hadden (en hebben) we een heerlijk zonnetje en is het een graadje of 28. Goed vertoeven dus op Amazing Fraser en in Australie in het algemeen.

De Engelse gasten wilden graag wat nieuwe Nederlandse woorden leren, dus wat doe je dan, de belangrijkste woorden van de Nederlandse taal. als ze ooit in Nederland komen weten ze hoe ze Dierentuin, Aansteker, Kussengevecht, Kussensloop en swaffellen moeten zeggen. Altijd handig! Als ze het in Nieuw Zeeland nog weten dan ben ik verplicht om ze mijn kaartentrucs uit te leggen.
Dus nogmaals, Fraser Island, go there. Best place on earth. Tenminste van de plaatsen die ik gezien heb tot nu toe..

Vervolgens zijn we naar Agnes Water, ook bekend als Town Of 1770, gereden. Een plaatsje waar eigenlijk niet zoveel te doen is, maar wat je wel echt gedaan moet hebben is de ScooterRoo toer. Een kilometer of zestig touren door de omgeving op mini choppers met een leren jas aan, fake tattoo's in je nek.. Mooi trippie. Tevens de mooiste zonsondergang tot nu toe gezien.

Daarna verder gereden naar Airliebeach, Hometown of the Whit Sundays! Aangekomen kwamen we direcht wat oude bekenden tegen dus de eerste dag in dit dorpje was erg gezellig aan de Lagoon.

Maar natuurlijk, daar ging het niet om. De Whitsundays trip op de Tongara, de snelste (en enige) rode catamaran van de Whit Sundays. Twee nachten, drie dagen zeilen, snorkelen, genieten op deze boot. En ik kan je zeggen, het Whitsundays gebied is schitterend. Niet alleen de eilanden zelf maar ook het koraal en alle gekleurde vissen onderwater (Great Barrier Reef) zijn awesome.

Ook de groep op de boot was erg relax. Wat Engelsen, Nederlanders, een Fransman, uiteraard ook wat Oosterburen en verder nog een handjevol landen waarvan ik de naam vergeten ben. Uiteraard was het elke avond tijd voor de Drinking Games! Ring of Fire, 21, The Witch, Numbers, Fuzzy Duck, G'Day Bruce en ga zo maar door. En het mooiste spel was nog wel het laatste potje tijdens de laatste nacht. Het begon als Fuzzy Duck maar nieuwe regels werden als warme broodjes over de toonbank gesmeten. Niet schelden, niet wijzen, geen getallen, geen yes or no.. En als je Fuzzy Duck verkloot wordt het al snel Does he Fuck, dus je kan beginnen met je twee slokken Goon.

Want uiteraard speel je dit soort zeer hoogstaande spelletjes met Goon. De meest waardeloze drank die ik ooit gedronken heb. Het schijnt wijn te zijn maar bij mijn weten maak je dat van fruit en niet van vis, eieren, melk en noten. Maar goed, het is goedkoop dus je moet wel. En als je het mix met Ginger Ale, wat ook enorm smerig is, blijkt het ineens minder smerig te worden. Let wel, minder smerig, dat is nog ernstig ver weg van 'gaat wel' terwijl 'lekker' helemaal uit het zicht verdwenen is.

Na afloop van de trip was er 's avonds nog een afsluitend feestavondje in de Phoenix bar. Baco's 3 dollar, Hoera! Kannen bier 10 dollar, Yeah Baby!! Keristus, ik ben een gebroken man op het moment. Wim mag zo naar Townsville rijden, kan ik lekker slapen in de auto.

1 opmerking:

  1. Ha beertje.
    Ziet er allemaal weer te gek uit. Zowel de natuur, als de groep! Fraser island staat bij ons inmiddels op de lijst "te doen" in Australie.
    Geniet ze lekker! Liefs mammie

    BeantwoordenVerwijderen